In love met deze serie

Soraya Latten 14 augustus 2020
Esme is na een nare relatie op 23 jaar dan eindelijk begonnen met haar studie toerisme en ze kijkt enorm uit naar haar eerste stage, een mooi land, lekker genieten van de zon maar deze plannen vallen letterlijk in het water als blijkt dat haar droomstage niet doorgaat en ze naar de enige plek moet die nog over is.. In Schotland…
Esme besluit er het beste van te maken maar dan blijkt haar, sexy roodharige op en top Schotse, stagebegeleider Rory helemaal geen stagiair te willen! Esme geeft zich niet zo snel gewonnen en vecht voor haar stageplek en zonder het te weten voor het hart van Rory.

Leef, lach, loch heeft mij heimwee gegeven naar een plek waar ik nog nooit ben geweest. De levendige schrijfstijl van Vanessa zorgde ervoor dat je de regen haast op je lichaam voelt en het prachtige uitzicht dat wordt geschetst voor je ziet. Ik was dan ooit ontzettend blij toen ik erachter kwam dat dit boek nog maar het eerste deel is in een serie! Net als o.a. de boeken van Jenny Colgan kon ik dit boek namelijk met geen mogelijkheid wegleggen en wilde ik nog lang geen afscheid nemen van de vele lieve personages die Vanessa heeft beschreven.

De vlotte en humoristische insteek van Vanessa maakt elke situatie ontzettend leuk en hoewel er ook wat zwaardere thema’s aan bod komen voelt dit boek geen moment zwaar, je blijft haast elk moment met een lach op je gezicht zitten. De personages zijn van hoofdpersonage tot bijpersonage ontzettend goed uitgewerkt waardoor je met ze meeleeft en je ze in je hart sluit.
Aan het begin van het boek vond ik Esme nog wat rare beslissingen nemen maar gaandeweg het boek kom je erachter waarom ze bepaalde dingen zo moeilijk vond om te vertellen en word ze een steeds leuker en mooier personage en dat samen met de knappe Rory maakt het verhaal tot een waar succes. Laat deel 2 maar snel komen!

Vanessa Gerrits debuteerde op 24-jarige leeftijd met een young adult trilogie maar schrijft sindsdien meer volwassen boek waarbij ze af en toe een uitstapje maakt naar het feelgood genre. Tevens werkt ze als copywriter en woont ze in Belgisch-Limburg met haar man en kat. Leef, lach, loch is geïnspireerd op haar eigen ervaring tijdens een reis in Schotland.

Meer recensies van Soraya Latten