Bijzonder mix van feelgood en thriller

Soraya Latten 14 augustus 2020
Jolijn heeft alles goed voor elkaar, op haar relatie met de getrouwde Bastiaan na, maar ook dat probleem lijkt al snel opgelost. Maar juist op het moment dat het leven haar toelacht slaat de eerste tegenslag toe. Iemand heeft het op haar gemunt. Maar hoe kan ze terugvechten als ze niet weet tegen wie ze vecht. Zou Jolijn er op tijd achter komen wie achter haar aan zit?

Toen ik het bericht kreeg van LetterRijn over Oververhit moest ik even twee keer kijken want een boek wat niet alleen een feelgood maar ook een thriller is, hoe gaat dat in zijn werk. Mijn nieuwsgierigheid was in ieder geval direct gewekt. En ik moet toegeven dat ik na het lezen van dit debuut van Inge begrijp waarom beide genres van toepassing zijn op het boek.

In Oververhit zit voor iedere lezer wat wils, er zit humor, spanning en romantiek in dit boek zonder dat het met elkaar bots. De korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je als lezer makkelijk in het boek komt en ook bij het oppakken zo weer in het boek zit.

Al vanaf het begin af aan ben je bezig met de vraag wat er precies aan de hand is en waarom er iemand achter Jolijn aanzit. Is het de ex van haar vriend? Die vreemde man die steeds naar haar kijkt of heel iemand anders?
Als lezer wordt je steeds weer op het verkeerde been gezet en blijf je tot het einde toe in spanning wie er achter Jolijn aanzit en vooral waarom.

Ook het feelgood gedeelte voel je het hele boek door, de relatie tussen Jolijn en haar beste vriendin is daar het mooiste voorbeeld van, ze zijn er steeds voor elkaar en lachen en huilen heel wat af zoals een goede vriendschap hoort te zijn. Ook de romantiek tussen Jolijn en haar, getrouwde, vriend Bastiaan is echt feelgood en geeft gelijk ook de spanning weer aangezien ze dingen geheim houden voor zijn vrouw, maar of dat echt zo geheim is gebleven?

Een debuut die zeker de twee genres goed heeft gecombineerd in mijn ogen. Ik ben erg nieuwsgierig naar wat we nog meer gaan horen van Inge Spaan.

Inge Spaan woont in de Achterhoek en is werkzaam als accountant, een baan die door velen als saai wordt bezien. Gelukkig kan ze al haar creativiteit kwijt in schrijven waardoor Oververhit tot stand kwam.

Meer recensies van Soraya Latten