De overkill werd een struggle ...

" Sorry. Volgens mij heb ik ze vermoord".

Anna Ogilvy was een vijfentwintigjarige schrijver met een mooie toekomst. Tot ze vier jaar geleden zonder duidelijk motief haar twee beste vrienden doodstak. De tabloids noemen haar ‘Schone Slaapster’, omdat ze vanwege een zeldzame aandoening sinds die fatale nacht in diepe slaap verkeert.

Dr. Benedict Prince is forensisch psycholoog en de laatste hoop van het OM om de zaak-Anna O. op te lossen. Als het hem lukt haar wakker te krijgen, kan ze eindelijk terechtstaan. Als Anna na verloop van tijd tekenen van leven begint te vertonen, moet hij zien te ontdekken wat er destijds is gebeurd. Anna is de enige die weet wat er die nacht is voorgevallen, en Ben de enige die de waarheid naar boven kan halen. Maar door wat er aan het licht komt, komen beiden in groot gevaar...

Na een grote publiciteitscampagne was iedereen er van overtuigd dat dit DE thriller van 2024 was! Mijn geluk kon dan ook niet op toen dit het 1e boek bleek te zijn dat we gingen lezen met The World Of Thrillers boekenclub 2024. Als lezer ontdek je om de zoveel tijd een pareltje, de mooie cover, de mysterieuze synopsis ... ik dacht dat dit veelbesproken boek het ging waarmaken.

Anna ligt al 4 jaar te slapen na het plegen van een dubbele moord op haar beste vrienden. Niemand weet wat er zich die desbetreffende nacht heeft afgespeeld, enkel Anna ... maar zij slaapt. Doordat ze aan het berustingssyndroom lijdt is het voor de autoriteiten dan ook niet mogelijk om haar te berechten. Dr. Ben Prince krijgt de opdracht om deze patiënt te behandelen én wakker te maken, gezien zijn wetenschappelijke kennis over slaap is alle hoop op hem gevestigd.

Mijn mooiste scene was dan ook het gebruik van muziek tijdens de sessies, waarop Anna minieme tekenen van herkenning gaf.

Matthew Blake vuurt een overkill aan informatie op je af over het fenomeen slaap en slaapwandelen. Het thrilleraspect én het initiele verhaal raken wat ondergesneeuwd door deze vele wetenschappelijke input. Hier verloor de schrijver mijn aandacht en begon de struggle om het boek uit te lezen. Het idee was zeker goed en er werd een origineel verhaal geschreven, maar ik miste die nagelbijtende spanning waarmee deze thriller zich zou onderscheiden van de rest.

Het gebeurt mij niet veel maar Anna O. liet mij een beetje ontgoocheld achter.

Bedankt @harpercollins @worldofthrillers voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter