Iets minder verrassend dan "De hulp" ...

Freida Mcfadden - De perfecte zoon

Hoever zou jij gaan om je kind te beschermen?

‘Mevrouw Cass, we hoopten dat uw zoon een paar vragen zou kunnen beantwoorden over het meisje dat gisteravond verdween...’ Erika heeft een perfect gezin, totdat er op een avond twee rechercheurs op haar stoep staan. Een middelbare scholiere is vermist. En Erika’s tienerzoon is de laatste die het meisje levend zag. Erika heeft altijd iets duisters gezien in haar ogenschijnlijk perfecte zoon. Ze wil geloven dat hij onschuldig is, maar als het bewijs zich opstapelt, kan ze de waarheid niet ontkennen – misschien heeft hij wel het ondenkbare gedaan.

We kennen Freida Mcfadden inmiddels van de bloedspannende reeks over de hulp in het huishouden; Millie. Ze bestormde vorig jaar de bestsellerlijsten en nam Bookstagram over. Iedereen had het er over "De hulp" was een boek dat je MOEST lezen. En wat waren de fans blij dat er al snel een 2e deel volgde en nu dus ook een standalone.

In "De perfecte zoon" leren we de familie Cass kennen... die ogenschijnlijk perfect is, de nukkige tienerdochter Hannah, een betrokken moeder, een hardwerkende vader ... én Liam, de perfecte zoon. Stiekem is Liam het favorietje van Erika, hoewel ze weet tot wat hij in staat is blijft ze hem adoreren. Ze volgt zijn doen en laten, probeert eventuele misstappen te voorkomen maar dan staan er 2 rechercheurs voor de deur.

Net zoals in haar vorige boeken vlieg je ook hier weer doorheen het verhaal, dat ligt enerzijds aan de spanning die opgebouwd wordt maar anderzijds ook aan het eenvoudig schrijfwerk. Freida Mcfadden maakt het nergens moeilijk en soms komt haar manier van schrijven heel simpel over. Dit had ze beter kunnen doen als de tieners aan het woord zijn maar vermijden in de gesprekken tussen volwassenen en de rechercheurs.

Freida Mcfadden is de koningin van de ongelofelijke plottwist die je niet aan ziet komen. Bij de Millie boeken keek ik écht met open mond naar de letters die ik net had gelezen. Bij dit boek bleef die grote verrassing toch wat uit, de climax sloeg deze keer niet zo hard in. Wel gaat ze er volgens mij uit met een open einde dus ik hoop dat we Liam nog eens terug zien. Want is hij echt zo onschuldig?

Ze speelt graag een spelletje met haar lezers, ze laat je volledig 1 richting opkijken, neemt dan een bocht om naar het einde toe te werken  en met 1 simpel zinnetje verandert ze het hele boek.

Dat is Freida Mcfadden!

Bedankt @vbkbelgie voor het recensie exemplaar

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter