Het is maar goed dat je het licht niet aandeed....

Een student verpleegkunde krijgt de schrik van haar leven als ze haar patiënt, officier van justitie Derek Nicholson, op brute wijze vermoord in zijn bed aantreft. De moord lijkt zinloos, aangezien hij terminaal ziek was en nog maar kort te leven had. Wat Robert Hunter en zijn collega Carlos Garcia het meest schokt, is de aanwijzing die de moordenaar heeft achtergelaten. Waarom zou hij met de politie willen communiceren?

Terwijl Hunter en Garcia hun onderzoek starten, wordt er een lichaam gevonden dat op dezelfde manier is toegetakeld. De seriemoordenaar ziet zichzelf als kunstenaar, concludeert Hunter, die door zijn ervaring precies weet hoe dit soort verknipte geesten denken. En juist dat vermogen zou ditmaal weleens zijn doodvonnis kunnen betekenen…

Op bezoek bij een seriemoordenaar, zo zou je de boeken van Chris Carter kunnen omschrijven. Hij kent de kneepjes van het vak als geen ander, hij schuwt geen bloed en geamputeerde ledematen ... én als je maag dan nog niet van streek is, hij doet het geen  1x ...maar intussen al 5x in het Nederlands !

Veel fans smullen van Carter zijn bloederige passages en het topduo die aan zijn fantasie is ontsproten want de rechercheurs Hunter & Garcia worden er telkens bij gehaald als de politie zich moet verplaatsen in een zieke duistere geest.

Ditmaal krijgen ze de hulp van een vrouwelijke collega, Alice Beaumont, die verbazingwekkend goed matcht met Robert. Met met hun snel denkvermogen hebben ze beide het lef om het protocol aan hun laars te lappen als ze voelen dat ze iets op het spoor zijn.

Het boek bevat veel zaken om over na te denken; wat bedoelt de dader, in welke richting moeten we het zoeken en waarom koos hij net deze slachtoffers? Al deze vraagstukken worden hoofdstuk per hoofdstuk behandeld waardoor de spanning een ongekende hoogte bereikt. Ook de personages zijn intussen oude bekenden en ik vind het altijd fijn om te lezen hoe ze evolueren.

Hij weet hoe je moord, hoe je martelt, hoe je geruisloos binnendringt in een huis maar bovenal weet hij hoe je de lezer overmeesterd & gijzelt vanaf de eerste bladzijde.

Er zijn reeds heel wat delen verschenen in het Engels, ik hoop dat ze allemaal vertaald worden want je kan er niet meer omheen. Chris Carter is de serial killer thriller auteur van het moment !

"De beeldhouwer" is het 4e deel in de Robert Hunter reeks. Intussen verscheen het 5e deel ook "Een voor een".

Bedankt @borgerhofflamberigts voor het recensie exemplaar

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter