De sfeer is gezet, benieuwd naar de volgende delen ...

Als zowel het persoonlijke als professionele leven van politieagente Hanna Ahlander in Stockholm instort, vlucht ze terug naar de lodge van haar zus in het Zweedse skiparadijs Åre. Een korte troost, want het dorp is geschokt door de verdwijning van een tienermeisje. Hanna bundelt haar krachten met lokale rechercheur Daniel Lindskog, hun enige aanwijzing is een sjaal in de sneeuw.

In dit eerste deel van een nieuwe Scandi-thrillerreeks van auteur Viveca Sten schokt een ijzingwekkende moord de gemeenschap van een Zweeds ski-oord.

Dit boek met zijn prachtige oranje kleur trok letterlijk mijn aandacht net zoals het ook de bedoeling is van felgekleurde skikleding in de bergen. Ik heb nog nooit zelf op de latten gestaan maar in dit boek heb je bijna het gevoel alsof je al langlaufend door het verhaal glijdt. De cover past uitermate goed bij het verhaal en de titel wekt enige mysterie op.

Als Hanna haar leven ziet instorten kan ze rekenen op de steun van Lydia, haar oudere welgestelde zus. Ze hoeft enkel maar het vliegtuig te nemen en ze is kilometers verwijderd van Christian en haar norse werkgever. Tijd om te helen en na te denken over hoe het verder moet. Er ligt misschien wel een toekomst voor haar weggelegd in het ski-oord waar ze als kind haar vakanties doorbracht.

"In de sneeuw verborgen" wordt nergens puntje-op-je-stoel spannend maar moet het hebben van zijn fijne opbouw. De personages worden heel uitgebreid voorgesteld en de schrijfster doet je nadenken over het feit, dat het heel snel kan keren in iemands leven. De combinatie Daniel en Hanna doet het bijster goed, benieuwd welke Åremoorden ze nog op hun bordje krijgen.

Ik heb er van genoten, bibberend onder mijn dekentje ...mij voorstellend dat het -21gr is buiten. Scandi thrillers hebben de neiging eerder een rustig verloop te hebben en kunnen door hun uitgebreide beschrijvingen bijna de sneeuwvlokken tussen de bladzijden doen neerdwarrelen.

Zoek je een boek waarbij het landschap een grote rol mag spelen eerder dan bloederige moorden dan heb je hem gevonden! Nu de personages voorgesteld zijn en sfeer werd gezet, ben ik heel benieuwd naar de volgende delen in de reeks.

Viveca Sten schreef eerder ook al de Sandhamn reeks.

Bedankt @vbkbelgie @lsamsterdam voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter