Mooi boek over verlies

Stéfanie 05 april 2018
Na Mattias is een prachtige novelle in de stijl van Grondahl en deed me ook wel denken aan 'Ik ben er' van Clelie Avit. Het boek verteld wat er gebeurd met de partner, grootouders en vrienden van Mattias nadat hij overlijdt. Langzaam leren we Mattias kennen en zien we hoe de zelfde kant van hem door verschillende mensen anders wordt onderkent. Het boek gaat over verlies en rouw en hoe iedereen zijn eigen manier vindt om daar mee om te gaan. Quentin gaat hardlopen tot hij niet meer verder kan en Riet en Hendrik verdrinken zichzelf in Netflix series om maar niet na te hoeven denken over de dood van hun kleinzoon.

Het boek is prachtig geschreven. Klein. Gevoelig. Mooie zinnen die genoeg aan de verbeelding over laten. Ik ben erg blij dat ik dit boek heb mogen lezen.

Meer recensies van Stéfanie