Verslagpalet van familiegeschiedenis

Sterrezee 08 april 2021
Humoristisch en creatief. Er zijn twee vertellers. En een gesprek per brief tussen hen beiden.
Het is amusant, maar tussen gein van heden en verleden, het dagelijkse leven, het grote jaarfeest, liefde, hoor je de ernst in de Sjetl. Je komt steeds meer te weten. Schrijnend met mooie momenten, relativering, banaliteiten, mazzel, wijsheden. Wat is leven anders?

op https://www.youtube.com/watch?v=g2ShZG2vdT8 vertelt J. S. Foer o.a.:
Twee perspectieven, er is geen definitieve versie, waarheid. Ieder ziet anders. Je kunt ook dingen op verschillende manieren beschrijven. Dat wat er letterlijk gebeurt en wat dat teweeg brengt in jezelf, 2e is dit boek. Het is hervertelling, meer dan een referentie, van een eigen zoektocht.

Titel:- op het jaarfeest is Trachimbrod verlicht als Dublin op St. Patricks day, te zien vanuit een satelliet. - Illuminatie/ verlichting: Het obscure aan het licht brengen -> 'Clear , verduidelijken/ opklaren wat gebeurt, maar de klaarheid is niet zo hoe we dachten dat die was. En niet alles staat vast, ieder geeft een betekenis. Mensen/ plaatsen veranderen ook van naam. Wie is de held?

Meer recensies van Sterrezee