Geen thriller, wel een roman met een scherp randje

Susanne Koster 11 april 2024
Wanneer Martin, de vriend van Lizet, haar onverwacht vanaf haar kantoor komt ‘ontvoeren’ en haar meeneemt op een reis naar Afrika, besluit ze haar maatschappelijk verantwoorde baan en haar activiteiten om de wereld te verbeteren, te laten voor wat ze zijn en samen met hem in het avontuur te stappen. Zonder iemand iets te zeggen, zonder eerst langs haar flat te gaan voor kleding. Dat past niet bij een ontvoering, zegt haar vriend. Hij zal voor alles zorgen, hij is immers alleen attent en lief voor haar. Dat hij haar paspoort bij zich houdt, zodat zij er geen omkijken meer naar heeft, vindt ze dan ook niet erg, ze hoeft nergens meer over na te denken, hij zorgt voortaan voor haar.

Wanneer ze een tussenstop moeten maken die langer duurt dan gepland, ziet ze voor het eerst wat irritatie bij haar vriend. Wanneer ze in de wachttijd naar het nieuws wil kijken op een van de grote schermen op het vliegveld, trekt hij haar dicht tegen zich aan, zegt dat ze nu voor altijd vakantie heeft en zoent haar zo heftig dat ze nergens meer op let. Ze heeft de buitenwereld niet meer nodig, ze heeft genoeg aan Martin.
Lees mijn volledige recensie op:

Meer recensies van Susanne Koster