Bertram Koeleman weet hoe je een verhaal opbouwt

Susanne Koster 14 maart 2024
Dit is jouw tijd is het eerste boek dat ik lees van Bertram Koeleman en eerlijk gezegd moest ik nogal wennen aan zijn manier van schrijven. Uiteindelijk valt alles waarvan ik halverwege dacht: waar gaat dit over? op zijn plek en ben ik om. In Dit is jouw tijd neemt de hoofdpersoon, de veertigjarige, nostalgische Mart Rebius, ons mee op een intrigerende reis door zijn jeugdherinneringen.

Het verhaal begint wanneer zijn vader overlijdt en Mart plotseling geconfronteerd wordt met een sterk gevoel dat er iets dramatisch tijdens zijn jeugd is gebeurd. Hij weet zelfs zeker dat het rond zijn zesde verjaardag moet zijn geweest. Hoewel zijn moeder zegt echt niet te weten waar hij het over heeft, besluit ze hem wel te helpen in zijn zoektocht. Die zoektocht neemt extreme vormen aan, want Mart besluit zijn ouderlijk huis te kopen (blijkbaar heeft hij geld genoeg, hoewel niet duidelijk wordt hoe hij daaraan komt) en het in te richten zoals het er in zijn herinnering vroeger uit zag. De spullen hiervoor koopt hij op marktplaats of vindt hij terug op zolder. Lees mijn volledige recensie op:

Meer recensies van Susanne Koster