Niet zijn beste

Susanne Koster 13 oktober 2023
Als groot fan van meesterschrijver Alex Boogers heb ik reikhalzend uitgekeken naar dit boek. Zou hij zijn vorige boeken kunnen benaderen. Daar ging ik eigenlijk blindelings vanuit. Zodra ik het boek in handen had werd ik al blij, het was een lekkere dikkerd. Tot mijn grote spijt moet ik melden dat Wij zijn van Diamant helaas nogal tegenviel. Uiteraard heb ik het boek wel uitgelezen, maar het hele verhaal kwam maar moeilijk op gang, werd in drie delen (die met elkaar verbonden moesten zijn) verteld, maar was geen fijne leeservaring, eerder ongemakkelijk. Daarnaast is het verhaal ook nog eens veel te langdradig en sommige personages komen echt niet goed uit de verf.
Omdat het Alex Boogers is toch nog drie sterren, wat in dit geval wil zeggen: niet slecht, maar niet zijn beste.

Meer recensies van Susanne Koster