Knap geschreven, dat wel

Susanne 19 februari 2020
Haar schrijfstijl is prima, haar onderwerp: draagmoederschap en trafficking, heel actueel. En ja, het boek leest goed. Toch maar twee sterren; waarom? Omdat kwaliteit van het boek blijft steken in de techniek. Ik kan meegaan in de verschillende plots, maar er blijft een grote afstand, het is niet goed mogelijk om enige empathie te voelen met de hoofdpersonen. Dat is logisch bij misdadigers die zich bezig houden met mensenhandel, mishandeling en zware criminaliteit, maar met Amber? Sorry, nee, ze blijft een figuur op papier. En dan die citaten... zo uitgekauwd, zo voorspelbaar. Moet ik echt geloven dat een "goeroe" die zulke platitudes verkoopt een BN'er is waar iedereen naar toe komt om voor een instapfee van € 10.000,- (nou ja zeg..) weer goed in het leven wordt gezet? Nee, dat geloof ik niet. En dan de seksscènes: het is alsof de schrijfster her en der wat seks over de bladzijden heeft verdeeld, omdat dat er ook in moet staan. Al die grove seks, die technische beschrijvingen, het is vervelend, houdt het plot op, is in de meeste gevallen niet op z'n plaats en overdreven. Een tweede deel? Nee, bedankt.

Meer recensies van Susanne