Nederlandse toekomst ?

Tamara Nome 28 maart 2024
“100 Dagen, 2400 uur, 144000 minuten… Pas dan gaat de deur weer open.
Als je dan nog leeft.”

Sin wordt opgesloten 100 dagen. Het cijfer 144000 straalt van haar polsband, de standaard straf voor een licht vergrijp. Ze komt terecht in de Loods, een soort gevangenis maar dan noemen ze het een ROJ. Sin raakt bevriend met de andere guppen maar hoe langer zij vast zit achter de muur, hoe groter de kans dat Cross het niet overleefd. Sin besluit te ontsnappen maar wie kan ze vertrouwen.
Toen ik mezelf opgaf voor deze blogtour dacht ik dat dit een thriller zou zijn maar niet is minder waar. Het is een young adult dystopie van Hollandse bodem. Ik ben blij verrast, het verhaal begint gelijk met geheimzinnige spanning. Wat staat er te gebeuren, waar komen we in terecht. Deze spanning blijf door het hele verhaal maar gaan. Wie is wie, wie heeft wat gedaan en waarom. Aan het eind van elk hoofdstuk een mini cliffhanger waardoor je maar verder wil lezen. En dan de plottwist, eerlijk die zag ik wel een beetje aankomen maar dat maakt het niet minder heftig.
Het boek krijgt van mij 4 sterren, dit mede omdat ik plottwist al aan zag komen. Voor de rest is dit voor de liefhebbers van The Hungergames, Divergent en De Laatste Dochter is dat echt een aanrader. Ik hoop dat hier nog een vervolg op komt ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

Meer recensies van Tamara Nome