Een spannend verhaal aan de Moezel

tanja-hermans 15 mei 2022
Recensie ****
Het moezelmeisje
Auteur: Marelle Boersma
Genre: thriller
De auteur:
Marelle Boersma heeft al verschillende thrillers op haar naam staan. Het moezelmeisje is het vijfde deel van de vertrekthrillers.
De cover:
De cover doet je meteen aan Cochem en de wijngaarden denken en geeft een zomers gevoel. Bij de cover moet ik echter niet aan een thriller denken.
Het verhaal:
Emma gaat naar Cochem om met haar broer Nico en haar vader haar nieuwe bedrijfsplan te bespreken. Ze heeft haar broer en haar vader al vijftien jaar niet meer gezien. Wanneer ze Nico verrast met haar onverwachte aankomst is ze erg dwingend en lijkt ze een verborgen agenda te hebben. Dan krijgt Nico tot overmaat van ramp ook nog een ongeluk en raakt in coma. Wat is hier gebeurt?
In de Moezel wordt een meisje gevonden, Olga zij was werkzaam op het land van de familie van Emma. Emma ontdekt dat er ook illegale praktijken plaatsvinden binnen het familiebedrijf en ze gaat op onderzoek uit. Tegelijkertijd probeert Angelika uit te vinden wat met haar collega Olga gebeurt is.
Emma kan soms behoorlijk drammerig overkomen en haar acties kan ik niet altijd begrijpen. Ze heeft zoveel woede en haat bij zich dat het soms bijna ongeloofwaardig wordt. Ook Angelika staat al snel met haar oordeel klaar. Toch is het verhaal goed te volgen, omdat je wil weten wat er gebeurt is blijf je lezen. De schrijfstijl is beeldend waardoor je je echt in Cochem waant en je deelgenoot bent van de gebeurtenissen.
Een aanrader voor liefhebbers van thrillers met een psychologische achtergrond.

Meer recensies van tanja-hermans