Anna O.

thebooksofwonder 07 maart 2024
Anna Ogilvy was een vijfentwintigjarige vrouw met een mooie toekomst voor zich, totdat ze vier jaar geleden haar twee beste vrienden doodstak. Sinds die nacht verkeert ze in een diepe slaap. Dr. Benedict Prince is forensisch psycholoog en is de laatste hoop van het OM om de zaak op te lossen. Als hij haar wakker kan krijgen, kan ze eindelijk terechtstaan voor haar daden. Anna is de enige die de waarheid kent over die nacht.

Anna O. wordt verteld vanuit verschillende perspectieven, waaronder dat van de psycholoog Benedict Prince. Hij is gespecialiseerd in slaap en werkt in de slaapkliniek The Abbey. Ben is een interessant personage; zijn werk is zijn leven geworden sinds zijn scheiding en hij zijn dochter maar enkele keren ziet. Hij verdiept zich in de zaak van Anna O. en probeert er alles aan te doen om haar wakker te maken. Verder lees je fragmenten uit het dagboek van Anna, wat een interessante toevoeging geeft aan het verhaal. Je leest over haar leven en over de paar dagen voor de fatale nacht.

Is Anna O. schuldig of onschuldig? Dat is de grootste vraag tijdens het lezen van dit boek, en elke keer blijf je twijfelen. De schrijfstijl van Matthew Blake is prettig, en je kunt merken dat hij veel onderzoek heeft gedaan naar slaap en slaapwandelen. De hoofdstukken zijn niet al te lang, wat ik persoonlijk prettig vind. De opbouw van het verhaal is goed uitgewerkt en het verhaal is interessant en uniek. Toch hield het niet steeds mijn aandacht vast. Er had wat meer spanning in gemogen en sommige plotwendingen waren voor mij geen verrassing.

Anna O. was het niet helemaal een boek voor mij.

Dit boek heb ik gelezen met de World Of Thrillers leesclub. Dankjewel voor het opsturen van een exemplaar.

Meer recensies van thebooksofwonder