Rancune

thebooksofwonder 11 januari 2024

Zakenman Eliel Zetterborg wordt op brute wijze vermoord. De zaak wordt ingewikkelder als blijkt dat de moordenaar ook andere motieven heeft. Jessica Niemi is nog niet hersteld van het trauma dat ze opliep na haar vorige zaak. Daarom krijgt Jusuf Pepple nu de kans om het onderzoek te leiden. Kan hij de druk aan?

'Rancune' is het derde deel in de Jessica Niemi-serie en wordt verteld vanuit verschillende perspectieven, waaronder die van Jusuf en Jessica. Af en toe springt het verhaal naar het verleden. In het eerste deel werd duidelijk dat Jessica dingen ziet die er eigenlijk niet zijn, waardoor ik haar een erg interessant personage vind.

De schrijfstijl van Max Seeck leest prettig en vlot. De plot is goed uitgewerkt. Er zitten verschillende plotwendingen in, en aan het einde wordt de proloog duidelijk. Het is wel aan te raden om de andere delen te lezen, aangezien bepaalde gebeurtenissen hebben plaatsgevonden die terugkomen in 'Rancune'.

‘Rancune’ is een fantastische opvolger van ‘De IJskring’, en ik kijk uit naar het vierde deel.

Dankjewel A.W. Bruna Uitgevers voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van thebooksofwonder