De schreeuw van de bergen

thebooksofwonder 03 januari 2024
‘De schreeuw van de bergen’ is het derde deel in de Ane Cestero-serie. In een kapelletje tussen de rotsen in de Baskische Araotz-vallei wordt het lichaam van een jonge vrouw gevonden. Ze is gruwelijk verminkt, en het lijkt op een rituele moord. Rechercheur Ane Cestero en haar team worden op de zaak gezet, en ze moeten snel de dader vinden, want de kans dat de moordenaar meer slachtoffers gaat maken is groot.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Zo lees je over Ane, haar collega Julia, maar ook vanuit het perspectief van de moordenaarIk moest even goed nadenken over wat er allemaal alweer had plaatsgevonden in de vorige delen. Welke personages wie ook alweer zijn en wat zij hebben meegemaakt.

Net zoals in de vorige delen komt het verhaal wat traag op gang; hier moet je van houden. Ook worden de omgevingen gedetailleerd beschreven. De moorden zijn op een gruwelijke manier omschreven, en daar houd ik zelf wel van. Het plot is goed uitgewerkt, maar er had wat meer spanning in mogen zitten. De dader is verrassend; ik had namelijk geen idee wie het zou kunnen zijn.

‘De schreeuw van de bergen’ is een prima derde deel in deze serie. Het was af en toe wat langdradig, maar ik heb het boek met plezier gelezen. Hopelijk komt er een vierde deel, want ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Ane.

Meer recensies van thebooksofwonder