Prachtig verhaal

thebooksofwonder 20 augustus 2020
Hannah Martin weet niet wat ze wil met haar leven. Ze is van de ene stad naar de andere stad verhuisd. Ze besluit om terug te gaan naar haar geboortestad; Los Angeles. Tijdens een welkom feestje ontmoet ze haar ex Ethan. Gaat ze met hem mee naar huis of niet. In twee verschillende verhaallijnen leeft Hannah de beide keuzes. Bestaat er iets zoals ware liefde?

In een ander leven geschreven door Taylor Jenkins Reid volgen we Hannah, een negenentwintigjarige vrouw die niet weet wat ze met haar leven wil. Ze heeft in verschillende steden gewoond en besluit dat het een goed idee is om terug te gaan naar haar geboortestad; Los Angeles. Ze kan tijdelijk wonen bij haar beste vriendin Gabby. Gabby heeft als verrassing een welkomstfeest georganiseerd en op dezelfde avond komt Hannah haar ex Ethan tegen. Net zoals vroeger klikt het direct tussen elkaar en vraagt Ethan of ze met hem mee naar huis gaat. Neemt Hannah de verstandige keuze om niet mee te gaan of kan ze haar gevoelens niet in bedwang houden? Het verhaal wordt verteld vanuit twee verschillende verhaallijnen wat al snel leidt naar twee totaal andere levens.

In beide verhaallijnen is een liefde een groot onderwerp. In de verhaallijn waar we Hannah volgen in haar keuze om mee te gaan met Ethan leren we hoe haar leven zou zijn geweest. Hierin leer je Ethan beter leren kennen maar tijdens het lezen van dit verhaallijn begin je je steeds meer af te vragen of dit voor Hannah wel een goede keuze zou zijn geweest. In de andere verhaallijn lezen we over het leven van Hannah als ze niet mee was gegaan met Ethan en persoonlijk vond ik deze verhaallijn leuker. De man die ze leert kennen is voor Hannah een perfect iemand. Want is het niet altijd slim om juist niet met je ex mee te gaan naar huis? Het is uiteindelijk niets voor niets uitgegaan.

De schrijfstijl van Taylor Jenkins Reid is fijn en leest vlot door. De verschillende verhaallijnen zijn uitstekend uitgewerkt en ook zit er genoeg karakterontwikkeling in het verhaal. Hannah is een personage waar je je snel aan hecht en het beste voor haar wilt hebben. Tijdens het lezen vraag je je af of ware liefde daadwerkelijk bestaat. In een ander leven is een prachtige en vermakelijke roman over liefde, het lot en toeval.

Meer recensies van thebooksofwonder