Vlot en fijn boek

thebooksofwonder 30 september 2020
Freya haar moeder is overleden en haar vader heeft zich op zijn werk gestort waarbij hij Freya naar een internaat stuurt. Ze heeft een moeizame start op haar nieuwe school en dan wordt er ook nog één van haar klasgenoten vermist, Maria. De meesten denken dat Maria is weggelopen en het doet voor de aandacht maar Freya heeft het gevoel dat er iets niet klopt. Samen met haar nieuwe vriendin Terri gaan ze op onderzoek uit en stuiten ze op geheimen rondom Maria haar vermissing. Maar niet iedereen is blij dat Freya haar neus in de vermissing steekt.

In Onvindbaar geschreven door Kathy Tailor volgen we Freya die net op haar nieuwe school is gekomen. Ze raakt bevriend met haar klasgenootje Terri wat ervoor zorgt dat niet iedereen met Freya om wilt gaan wat voor een moeizame start zorgt voor Freya. Dan raakt ook nog eens een klasgenoot vermist, Maria. Niemand zoekt er iets achter en de meeste mensen denken dat ze is weggelopen voor aandacht. Maar na een aantal dagen is Maria nog steeds niet terug en Freya begint te vermoeden dat er iets niet klopt. Al snel gaat ze zelf op onderzoek uit wat leidt op vervelende opmerkingen van twee klasgenoten van haar en bedreigingen. Wat voor geheimen had Maria en wat is er met haar gebeurd? En waarom is de gym leraar zo aantrekkelijk en is het oh zo verkeerd dat het haar gym leraar is.

Onvindbaar is een young adult mysterie waarbij de spanning voornamelijk in de laatste 100 pagina’s zitten. Het verhaal wordt vanuit het perspectief van Freya geschreven maar af en toe ook vanuit het verleden van Maria. Echter was het fijn geweest als dit duidelijk werd aangegeven want je springt zomaar in het perspectief van Maria wat af en toe voor verwarring kan zorgen. De personages zijn redelijk uitgewerkt al had ik wel graag meer willen lezen over Terri sinds zij ook een belangrijke rol in het verhaal speelt. Voor een grote thrillerliefhebber als ik is het plot heel erg voorspelbaar. Ik had direct al door wat er speelde tussen bepaalde personages en de plot wending was voor mij geen verrassing. Het einde zou voor velen een grote verrassing zijn maar ook hierover had ik een vermoede. Ondanks dat is de schrijfstijl fijn om te lezen en leest het verhaal vlot en snel door. Onvindbaar is het debuut boek van Kathy Tailor en het is een fijn boek om te lezen!

Ontzettend bedankt Best Of Ya voor het opsturen van een recensie-exemplaar!

Meer recensies van thebooksofwonder