Gerechtigdheid

Truus Heijnen 05 juni 2020
Daisy Guldemondt heeft op haar 26e al heel veel mee gemaakt. Een drinkende vader met losse handjes, een liefdeloze moeder, en een verongelukt zusje. Daarbij krijgt ze ook nog een vriend die haar mishandeld.
Zij schrijft dit verhaal omdat ze wil verklaren waarom ze bepaalde dingen in haar leven heeft gedaan. Ze vertelt dit van achter naar voren omdat ze wil dat je haar eerst leert kennen zoals ze nu is. Ze hoopt dat je later zult gaan begrijpen waarom ze is zoals ze is.

Het boek bestaat uit twee delen.
Deel 1 begint met het vinden van een schat. Daardoor krijgt Daisy de mogelijkheid om wraak te nemen op diegenen die haar onrecht hebben aangedaan. Ze doet dit samen met haar vriendin Femke.
Deel 2 gaat over het zware verleden van Daisy en verklaart waarom ze gerechtigheid wil.
Het einde is verrassend maar ook logisch. Gerechtigheid is voor iedereen iets anders!

Het boek heeft een fijne schrijfstijl en leest gemakkelijk weg, met name ook door de korte hoofdstukken. Sommige gebeurtenissen zijn iets overdreven maar daar heb ik geen moeite mee. Dat maakt het verhaal alleen maar spannender. Het was soms moeilijk om het boek weg te leggen omdat ik erg benieuwd was hoe het allemaal zou aflopen. En dat maakt het een goed boek dat ik zeker aanraad om te lezen.

Meer recensies van Truus Heijnen