Waan je in Italië

Twaatje 14 november 2023
Naomi heeft het niet meer helemaal naar haar zin op haar werk in de software en het klikt niet zo met haar manager. Op liefdesgebied rommelt ze wat op internet en chat soms met wat onbekende mannen, maar je weet natuurlijk nooit of dat wel echt is. Nu is haar ook op de knappe Italiaan Matteo gevallen. Ze hebben echt leuk contact, maar af en toe is het wel stil van zijn kant. Qua woonruimte zit het Naomi ook niet erg mee, want ze moet haar appartementje uit, en als ook op dat moment er een vacature is op haar werk om tijdelijk op het hoofdkantoor in Milaan te gaan werken, lijkt het een teken voor haar en ze grijpt hem met beide handen aan. Ze wordt uitgekozen en vertrekt. In Milaan heeft ze al snel haar draai gevonden, ze wordt gewaardeerd en uitgedaagd. Ze mag zelfs werken op de sales afdeling in Salerno. Dus weer verhuizen, maar als ze daar zit, is ze helemaal op haar plek. Haar onzekerheid raakt ze al meer kwijt en ze wordt een zelfverzekerde dame. En ze is echt goed in haar werk. In de liefde is het nog wel een groot vraagteken, want ze ontmoet wel Matteo in Italië, maar het is nogal gecompliceerd. Zal ze naast leuk werk ook nog de liefde vinden?

Wat een fijn debuut heeft Janine geschreven! Met zijn korte hoofdstukken en gemakkelijke schrijfstijl lees je het boek zo weg. Naomi zit in de software voor bedrijven, en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van, maar dat maakt voor dit boek niet uit, er wordt wel veel over Naomi haar werk verteld, maar wel op een makkelijk begrijpbare manier, waardoor je helemaal meeleeft met de uitdagingen in haar baan. De titel is 'op zoek naar Matteo' maar Naomi is niet alleen op zoek naar hem, maar eigenlijk ook een beetje op zoek naar zichzelf. Na een relatie waar ze erg onzeker van is geworden, moet ze haar zelfvertrouwen weer terug vinden, en door haar werk komt dat al meer terug, dankzij de uitdagingen en complimenten die ze krijgt. Helaas werkt het in de liefde nog niet zo goed, want Matteo is een rare vrucht, door hem wordt ze wel onzeker, ze had hem beter uit haar hoofd kunnen zetten, maar ja, hun contact was zo leuk, dat Naomi daar net iets te lang in blijft hangen, waardoor ze iets anders moois bijna misloopt. Door de beeldende schrijfstijl waan je je echt in Italië, de setting is goed omschreven. Ik heb het boek echt met plezier gelezen en ik ben zeer benieuwd naar het vervolg, het boek eindigt met een preview van het volgende boek en dat maakt me heel nieuwsgierig!

Meer recensies van Twaatje