Literaire porna, goed voor 3,5 ster

Twig van Beek 06 september 2020
Is de vrouwelijke hoofdpersoon een slachtoffer, femme fatale, of toch eerder een egocentrische thrillseeker? Of is juist de maatschappelijke norm hier de boosdoener? Dat zijn toch wel vragen die me meermaals door het hoofd schieten en waar ik pas na het onverwachte en mooie einde enigszins antwoord op kan geven. Hoe het ook zij, er wordt hier een bijzonder karakter geschetst dat tot nadenken aanzet, van een vrouw die vanuit een leven dat haar bevalt maar niet volstaat, verwikkeld raakt in een verslavend zinnenprikkelende buitenechtelijke relatie.

Leest vlot, veel prachtige natuurbeschrijvingen met hier en daar een poëtische toets en seks, zóveel seks. Nog niet eerder las ik een boek met zoveel seksscènes dat het genre prima literaire porna genoemd kan worden.

Meer recensies van Twig van Beek