Sterk vervolg

"Aurora Burning" is het tweede deel van de "Aurora Cycle" en evenaart het sterke eerste deel "Aurora Rising". De twee boeken voelen aan als een verhaal.
De opbouw van dit boek zit weer goed in elkaar. Met een ijzersterk begin door het gebruik van een flashforward van een spannende actiescène. Word je meteen het verhaal weer ingetrokken. Het tempo is vanaf het begin weer hoog en boet nergens aan kwaliteit in, er is een goede afwisseling tussen rust en actie.
Langzaamaan krijg je steeds meer informatie over het mysterie en komt er een stemmetje in je achterhoofd dat er veel meer lijkt te spelen en of onze squad wel aan de goede kant staan. Sommige onthullingen zou je al van verre moeten zien aankomen, maar dat besef je je pas achteraf. De schrijvers hebben deze informatie goed verhult.
Het verhaal wordt weer verteld vanuit het perspectief van de nu zes hoofdpersonen. Waar in deel 1 Auri en Tyler de meeste tijd kregen, groeit nu het aandeel van Kal. Een nieuwe bijrol is die van Saedii een soortgenoot van Kal en lid van de “Unbroken” een factie die strijd en oorlog niet uit de weg gaat.

Meer recensies van Vanessa Geensen