Een prachtig stukje geschiedenis.

Vanessa Geensen 29 april 2020
Een verhaal met sterke vrouwen als basis, die tegen de toen geldende normen en waarden in een bibliotheek dienst te paard opzetten. Ze bezorgen bij de bewoners die afgelegen in de bergen wonen boeken en stripboeken. De gevolgen van deze dienst hebben niet alleen invloed op de bezorgers, maar ook op de levens van hun klanten. Vaak is een deel van het gezin ongeletterd, en geven de boeken de kans om laag drempelig kennis te maken met het schrift.
Dit verhaal is goed geschreven, hoewel het feelgood is, is het niet te zoet sappig. Het verhaal is vloeiend geschreven, niet te moeilijke woorden en de karakters krijgen de tijd om zich te ontplooien. In het begin is er veel ruimte voor het creëren van een tijdsbeeld en setting, door op een geloofwaardige manier de vrouwen de knellende regels te laten ondergaan. Hierdoor krijg je een goed idee wat voor wereld men in de dertiger jaren leefden en wat voor invloed deze bibliotheek, die echt bestaan heeft, op de gemeenschap heeft gehad.
Het waargebeurde aspect, een verhaal over sterke vrouwen en een liefde voor boeken maakten het een fijn boek om te lezen. Ik geef dit verhaal vier sterren.

Meer recensies van Vanessa Geensen