Een opmaat naar meer

Vanessa Geensen 08 februari 2020
Vooraf was het bekend dat dit boek drie verhalen zou bevatten. Mijn verwachting was dat dit drie los staande verhalen zouden zijn. Dit was niet het geval, de drie verhalen zijn verwerkt in een overkoepelend verhaal over Eragon die na de gebeurtenissen van voorgaande delen zijn school aan het opbouwen is.
Hij is gegroeid van boerenjongen tot Drakenrijder en had een grote rol bij de strijd om Galbatorix te verslaan. Na deze avontuurlijke en gevaarlijke gebeurtenissen wilde hij in rust een nieuwe Drakenschool opstarten. Maar rustig blijkt het niet te zijn, bij het opstarten komen veel dagelijkse beslommeringen kijken en die rol doet hem soms met weemoed terug denken naar spannende tijden.
Het boek is vloeiend geschreven met heldere woorden en hierdoor leest dit verhaal makkelijk. Het verhaal is niet los te lezen van de Erfgoed reeks. Er komen veel personages en gebeurtenissen uit de voorgaande delen in terug en met de kennis uit voorgaande delen krijgt alles meer diepgang.
Dit boek wordt neergezet als een eerste deel in een reeks met verhalen of Alagesia. In de verhalen zitten broodkruimels verstopt die voelen als een opmaat naar nieuwe verhalen.
Het einde is een echte cliffhanger en maakt je nieuwsgierig wat er in de komende verhalen nog meer gaat gebeuren. Een heerlijk boek om te lezen voor mij 4 sterren.

Meer recensies van Vanessa Geensen