Een prachtig nieuwe wereld.

Vanessa Geensen 21 oktober 2020
Slapen in een zee van sterren is een heerlijk dik Sciencefiction boek.
Het verhaal gaat over Kira die onderzoek doet op een verre planeet.
Ze leeft in een wereld waar de mensheid stappen heeft gemaakt in het koloniseren van de ruimte. Na een ontmoeting met een buitenaards artifact is ze niet meer hetzelfde en brengt dit haar leven, die van haar naasten en die van de mensheid in gevaar.
De wereld die Paolini bedacht heeft zit goed in elkaar. De techniek komt goed doordacht over en ook de geschiedenis en mythologie geeft het verhaal een goede basis en diepgang. De schrijver neemt in het begin de ruimte om de lezer kennis te laten maken met de wereld en de personages die goed uitgewerkt zijn. Je fantasie wordt meegenomen naar vreemde plaatsen en planeten. Het is beeldend geschreven en ondanks de science termen wordt het nergens te moeilijk.
Naar het einde toe volgen de gebeurtenissen elkaar wat sneller op. Het is jammer dat het verhaal in losstaand boek is gegoten er was aan het einde nog veel meer stof om dit verhaal nog mooier af te sluiten.
Paolini heeft met dit boek ons kennis laten maken met een wereld waar nog veel meer verhalen over verteld kunnen worden. Ik kan niet wachten.

Meer recensies van Vanessa Geensen