Een geweldig einde van een prachtig drieluik.

Vanessa Geensen 08 september 2021
The Fall of Koli is een geweldige afsluiting van deze trilogie over het leven van Koli.
We vervolgen zijn reis en ook de ontwikkelingen in Mythen Rood het dorp dat hij heeft moeten verlaten.
Langzamer hand komen die twee lijnen weer nader tot elkaar.
De vaardigheid van de schrijver om de verhaallijnen zo te laten verlopen dat ze volkomen onverwacht, maar aan de andere kant toch zo logisch in het verhaal passen, is subliem. Ze nemen je mee langs de levens van de karakters en hun ontwikkeling in deze gevaarlijke wereld.
De wereld bouw blijft geweldig. Het lukt de schrijver om steeds nieuwe plekken te verzinnen die verrassend zijn, maar heel goed in elkaar zitten en logisch in het verhaal passen. Het maakt het verhaal nergens saai.
Nadat we in de eerste twee delen meegenomen zijn in de gevaarlijke maar natuurlijke wereld, krijgen we nu te maken met technische overblijfselen van de oude beschaving.
Het einde is anders dan de meeste schrijvers zouden schrijven en de lezer zou willen, , maar dit einde past perfect bij dit verhaal.

Meer recensies van Vanessa Geensen