Rauw, spannend en niets ontzeggend.

Vanessa Geensen 02 augustus 2019
Wanderers speelt zich af in een hedendaags Amerika. Op een dag loopt het zusje van Shana van huis weg. Wanneer Shana Nessie wil tegenhouden merkt ze op dat Nessie er als een zombie bij loopt. Ze maakt geen contact en wandelt doelgericht steeds verder. Tot haar verbazing voegt zich er na een aantal uur een tweede Wanderer bij en daarna volgen er gestaag steeds nieuwe Wanderers. Het lukt niet om de Wanderers te verdoven en wanneer ze worden tegen gehouden spatten ze uit elkaar. De Wanderers lijken naar een vast doel te lopen.
De steeds groeiende groep Wanderers, worden begeleid door wanhopige familie leden, leden van de regering en politie. In colonne trekken ze door Amerika. Door angst en ontwetendheid van de Amerikanen worden de Wanderers een excuus waardoor de reeds aanwezige onderhuidse spanningen tot uiting komen. Als zich dan ook nog een vreemde ziekte genaamd White Mask openbaart, breekt er chaos uit.

De zinnen zijn vloeiend geschreven. Je wordt meteen het verhaal ingetrokken door de directe manier van schrijven. In de eerste hoofdstukken volg je Shana, een van de hoofdpersonen en daarna worden er langzaam nieuwe hoofdpersonen toegevoegd. Soms is het nieuwe perspectief nog niet helemaal te plaatsen in het lopende verhaal en geeft het weer een andere kijk op de gebeurtenissen.
Hoewel het verhaal zich in een ons herkenbare wereld afspeelt, zijn de gebeurtenissen in de boek aardig Science Fiction. De Wanderers, een A.I, Nano technologie en een mysterieuze ziekte.

Dit boek heeft me gegrepen. De opbouw, de verhaal lijnen van de hoofdpersonen en de gebeurtenissen zijn rauw, spannend en niets ontzeggend. Het zou zomaar in het echt kunnen gebeuren en dat is beangstigend.
Het tempo van dit boek ligt hoog en er gebeurt ontzettend veel, zonder dat het teveel wordt.
Ik geef dit verhaal een ruime 4 sterren.

Meer recensies van Vanessa Geensen