Ga op reis met Vesper en Or

Verelien 19 maart 2024
Wildvuur is het eerste deel in een trilogie en gaat over de 7 jarige Vesper en zijn oudere broer Or. Beiden hebben speciale krachten, maar die van Vesper zorgen ervoor dat het hele gezin ontvoerd wordt door een voor ieder onbekend volk, wat ook nog eens niet-menselijk blijkt te zijn. Fir en Ardon storten zich halsoverkop in een gevaarlijke zoektocht naar het gezin.

Ik vond het voorwoord echt een toevoeging. Hierin werden al wat karakters geintroduceerd en een beetje de sfeer van het boek gezet.

Elmar beschrijft alles heel beeldend. Het geeft je een goed beeld van hoe de wereld eruit ziet, maar ook hoe een bepaalde situatie er op dat moment uit kan zien. Er is ook een specifiek moment in het boek, wat hij bijzonder mooi heeft beschreven en heeft mij ook laten huilen.

Daarnaast vind ik het ontzettend knap dat hij zoveel weet te vertellen in het boek wat maar 200 bladzijdes is. Het voelde als een langer boek.

Het boek was voor mij wel echt een opbouwend verhaal naar deel 2. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd wat er allemaal in deel 2 gaat gebeuren, want deel 1 laat je met genoeg vraagtekens achter..

Ben jij een fantasy liefhebber? Wil jij een fantasy lezen waarbij je niet in de war raakt door de eerste 100 bladzijdes? Wil je een keer een korte fantasy lezen? Of ben je benieuwd geworden door mijn review. Ga dan zeker dit boek lezen.

Meer recensies van Verelien