Perfecte balans

Veronique Janssen 08 september 2020
‘Kijk omhoog’ begint heel mooi. Je krijgt eigenlijk direct een feelgoodgevoel. Je hebt zin om verder te lezen.

In het begin is het even wennen aan de personages. Je merkt dat er nogal wat wrijving is onderling. Soms wekt dat een beetje irritatie op. In het begin weet je niet zo goed hoe en wat. Lane is een interessant personage. Je wilt haar soms wel door elkaar schudden. Ze is een tikkeltje naïef.

Religie/geloof speelt ook een rol in dit boek. Het heeft niet de overhand, maar je moet hier van houden. Ik vond het niet storend.

Naast het feelgood-tintje zit er ook een soort sluimerende spanning in het verhaal. Het is op een gegeven moment heel spannend. De combinatie van spanning en feelgood is mooi gedaan. Het is perfect in balans.

De stijl van Courtney Walsh is vlot en fijn. Courtney weet op een mooie manier emoties over te brengen. Het is mooi, eerlijk en soms rauw.

De titel is heel mooi gekozen en de cover is geweldig. Het is een echte blikvanger in een boekwinkel of online.

Ik heb genoten van ‘Kijk omhoog’ van Courtney Walsh. Zoek je nog een mooie roman met een spannende ondertoon, dan is dit een aanrader.

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje: http://www.veroniquesboekenhoekje.nl/recensie-kijk-omhoog-courtney-walsh/

Meer recensies van Veronique Janssen