Een sexy en spannend avontuur

Veronique Janssen 09 februari 2017
Vijftig Tinten Donkerder is het tweede deel van de Trilogie van E.L. James. Dit boek is mysterieuzer, spannender en opwindender dan het eerste deel.

Waar je je in het eerste deel nog een voyeur voelt, is dit in deel 2 niet zo. Je komt in een achtbaan van emoties terecht en de pagina gingen als vanzelf door mijn handen. Het was een spannend en opwindend boek.

De verhaallijnen zijn veel beter uitgewerkt en je krijgt een kijkje in de gevoelens van Christian. Je vindt meer uit over zijn verleden, maar je leert ook Ana steeds beter kennen.

De seksscènes lezen vlot en misschien zijn sommige scènes iets te veel uitgewerkt, maar het leest lekker snel weg. De seks is opwindend, maar dat is niet wat dit boek goed maakt. De twist in het verhaal en de rare dingen die gebeuren, roepen vragen bij je op. De ontwikkeling in de relatie tussen de twee geliefden is mooi vormgegeven.

Dit deel laat vragen over aan het einde, maar gelukkig: er is een deel 3! Op naar het derde deel!

Meer recensies van Veronique Janssen