Waardige afsluiter

Nadat ik eerder Box en Cultus met erg veel plezier gelezen had, kon ik niet wachten om Illusie te gaan lezen. Helaas alweer de afsluiter van deze serie. En ik heb genoten van iedere pagina. Waar de smetvrees van Mina in de voorgaande delen op de voorgrond stond, merk je dat Mina gegroeid is en beter hiermee om kan gaan. Ze kan dingen toch wat beter loslaten. De groei hierin is echt een mooie ontwikkeling waardoor Mina nog geloofwaardiger neergezet wordt. De spanning wordt erg goed opgebouwd en hierdoor moest ik vrijwel continue doorlezen, omdat ik wilde weten hoe het nu precies in elkaar zat. Ik had op een bepaald moment wel een idee hoe het in elkaar kon zitten, en ik zat ook ongeveer goed hiermee. Echter er bleek toch nog een plottwist te zijn die ik niet meteen had zien aankomen.

Er zijn ook sommige cursief gedrukte stukken van ‘De Prins’. Ik had niet in de gaten wie dit was en dit kwam dan ook als een verrassing. Hierdoor kreeg je wel een goed gevoel over het verschil van het leven boven en onder de grond.

Maar de ontknoping liet me echt verbijsterend achter en had ik niet zien aankomen en dat zet alle drie de boeken op losse schroeven alsof het een of andere mindfuck is. Ik heb genoten van deze trilogie en ik hoop dat Läckberg en Fexeus ook in de toekomst nog samen blijven schrijven, want dit is voor mij echt een gouden duo.

Dit boek ontvingen wij van The House of Books. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes