Met een begin dat onder mijn huid kroop!

Wendy 02 oktober 2019 Hebban Team
Ik kreeg de kans om het boek "blauw" via het selpub café te lezen, het eerste wat in mijn oog sprong was de prachtige cover, lay-out van het boek. Blauw is het debuut van twee Vlaamse vriendinnen, van kinds af was hun droom om een boek te schrijven, hun droom is werkelijkheid geworden met deze mooie roman. De titel vind ik trouwens goed gevonden, blauw sluimert doorheen het boek.

*Olivia en Ella zijn twee beste vriendinnen, Olivia is een galerijhoudster en Ella is zaakvoerster van een bloemenwinkel. Olivia leeft met een donker geheim, een geheim dat ze deelt met Ella. Ella probeert zo goed mogelijk Olivia te steunen, toch vindt ze dat Olivia hulp moet zoeken. Olivia weigert dit, ze voelt zich beschaamd en schuldig, zelf haar partner weet niets wat ze elke dag meedraagt. Als Olivia de aarde onder haar voeten voelt wegvallen, zet Ella Olivia onder druk om naar een psycholoog te gaan. Wat is het lang verborgen geheim dat beide dames dragen?

Toen ik las dat in het verhaal vriendschap centraal stond, moest ik dit boek lezen omdat ik ook één van de gelukkige ben met een fantastische beste vriendin. De vriendschap tussen beide vrouwen was zo herkenbaar en dit hebben de auteurs fantastisch beschreven, hun trouw naar elkaar maar ook de zorg van Ella naar Olivia, hun loyaliteit naar elkaar is zo mooi, ik merkte direct dat dit boek geschreven is door twee beste vriendinnen. Het begin benam me de adem en het kroop tot diep onder mijn huid, de angst om iemand te verliezen is zo goed verwoord. Natuurlijk als Antwerpse is het altijd fijn om doorheen het verhaal door je eigen stad te wandelen, de hersenspinsels van de personages die tevens schuin gedrukt werden vond ik zeker een pluspunt, je keek telkens even door de ogen van elk personage. Een klein minpuntje was dat sommige situaties vrij voorspelbaar waren maar dit maakte de auteurs dan weer goed door een verhaal te schrijven met thema's zoals vriendschap, hunkering naar moederliefde, verloren relaties en de zoektocht in het verleden. Dames, hop naar het volgende boek!

Meer recensies van Wendy