Intrigerend

wendyvd 17 januari 2021
Een boek waar ik maar heel langzaam in kwam, in het begin heb ik het vaak aan de kant willen leggen, wist ik niet goed waar het over ging, voelde ik niet mee, en stond de schrijfstijl me niet aan.
Maar stilaan werd ik meegesleept door Evie en haar kennismaking met de commune, met de meisjes, haar worstelingen. Ik vind het heel knap beschreven hoe Evie in de ban geraakt, hoe ze beïnvloed wordt, hoe er macht over haar wordt uitgeoefend.
Dat Evie vertelt als meisje, en later als vrouw is ook knap gedaan, je voelt welke impact alles nog altijd op haar latere leven heeft.
En ja, het mag dan gebaseerd zijn op de Manson-moorden, voor mij gaat het veel meer over de aantrekkingskracht van een commune en de relaties van de meisjes onderling.

Ik zou het eigenlijk *3,5 sterren* geven, maar ik trek het op naar vier omdat ik er steeds meer in kwam, en op het einde echt wilde doorlezen.

Meer recensies van wendyvd