Ontspannend en goed in zijn genre

wendyvd 05 april 2021
Soms is een boek precies wat je nodig hebt en wat je ervan verwacht, en dan is dat een goed boek. In andere tijden, andere omstandigheden, zou je er misschien niet door geraakt zijn, maar dat doet er niet toe.

Zo’n boek is ‘Twaalf dagen voor kerst’ (waarbij de dates uit de Engelstalige titel beter behouden hadden kunnen blijven, want dat dekt precies de lading). Dit boek hield me gezelschap tijdens mijn wandelingen, waarbij ik vooral mijn verstand op nul wilde zetten. Het zit vol clichés, is voorspelbaar, en in het begin geraakte ik wat moeilijk in het verhaal en de personages. Daar kwam gaandeweg wel verandering in: het is een onderhoudend verhaal, ik leefde mee met Kate en haar dates, en kon de humor en de sfeer in het boek ook wel smaken.

Het juiste boek op het juiste moment, en goed in het genre. Vandaar 4 sterren.

Meer recensies van wendyvd