Superintressant boek, prachtig geschreven!

wij_3_lezen 28 maart 2024
'Links, boven, rechts, onder, midden'. Waarom doe je dat? Simon kijkt op, gewoon. Ik herken zijn antwoorden, omdat ze van mijzelf konden komen. Dit is niet gewoon, dit is zijn dwang. Het is net of ik mezelf zie, door mama's ogen. Zo moet ik er dus bij staan. Alleen, met een dikke muur om me heen'.

Simon en Jasmine hebben een dwangstoornis en gaan daarvoor op 'dwang-kamp' met een aantal andere jongeren. Het is nog knap lastig om te vertellen wat je dwang is voor een aantal. En dan is ook nog geaccepteerd te worden door de groep. Jasmin en Simon vallen een beetje buiten de groep en zoeken elkaar op. Het is behoorlijk lastig om met een dwangstoornis te leven want het bepaald je leven en isoleert je. Op een bepaald moment gebeuren er dingen in de groep waardoor Jasmin verdwijnt. En wat er dan gebeurd wil je echt zelf lezen...

Een superintressant boek om te lezen! Ik wilde ook steeds doorlezen omdat het zo spannend geschreven is. Wat mij betreft had het boek nog langer door mogen gaan omdat ik zo graag had willen weten hoe het met de jongeren afliep. Nu vul ik het zelf in, maar ik denk dat Maren Stoffels dit toch beter kan beschrijven. Ik heb echt van dit boek genoten en leefde bijna mee met de jongeren zo zat ik in het boek.

Meer recensies van wij_3_lezen