spannend, maar onwaarschijnlijk eind

wil veltkamp 22 maart 2024
In ‘Bloedwraak’ van Marcella Kleine maken we kennis met weddingplanner Natalia. Ze ontvangt in haar huis in Italië een onheilsbericht: haar zusje Tara is dood. Halsoverkop pakt ze haar koffers en vliegt naar Nederland. Hier komt ze in een web van mysteries terecht. Zonder dat ze het wist was haar zusje Tara in een kliniek opgenomen. Welke geheimen heeft haar moeder Hellen voor haar en wie is die man bij het graf van Tara? Natalia vertrouwt het niet en blijft vragen stellen. Hellen gaat al jaren gebukt onder een geheim rond haar vroegere Ierse minnaar Rory. Een geheim dat Tara het leven heeft gekost en nu ook het leven van Natalia en Hellen in gevaar brengt.
In een vlotte schrijfstijl worden de geheimen ontrafelt, de spanning is constant aanwezig en je wilt het boek niet wegleggen. Dit komt ook door de korte hoofdstukken die afwisselend in het heden en verleden plaatsvinden. Ook worden de hoofdstukken door meerdere personages verteld, dus is het wel zaak je aandacht erbij te houden. Zowel Natalia als Hellen zijn sterke persoonlijkheden die nogal eens botsen met elkaar, maar toch ook onvoorwaardelijk voor elkaar kiezen als het erop aan komt. Zowel moeder als dochters hebben het nodige meegemaakt en op een levensechte manier wordt dit verteld. Waarom is Natalia in Italië gaan wonen? Waarom had Hellen een minnaar? Wat is er met Rory gebeurd? Waarom verbleef Tara in een kliniek en waarom eigenlijk in deze? Juist door de verhaallijnen uit het verleden leer je ze goed kennen en zouden het zomaar kennissen of buurtgenoten van je kunnen zijn. Het verhaal heeft me aangenaam verrast, echter de ontknoping was voor mijn gevoel een beetje onwerkelijk.

Meer recensies van wil veltkamp