Koninklijk bezoek in Sidmouth

Met ‘Een schrijfster aan zee’ vervolgt Julie Klassen haar serie over het wel en wee van de zussen Summers in het pittoreske kustplaatsje Sidmouth, Devonshire. In ‘De zussen van Sea View’ had Viola voornamelijk de hoofdrol, nu staat haar tweelingzus Emily in de schijnwerpers, die hartzeer te verwerken heeft en het schrijverschap ambieert.

In het boek zijn veel historische feiten en personen opgenomen, zoals (het bezoek van) de hertog en hertogin van Kent en hun dochtertje, de latere koningin Victoria, alsmede gebeurtenissen daaromheen, hetgeen wetenswaardig is.

Na de veelbelovende start van deze serie keek ik verlangend uit naar dit tweede deel. Helaas viel het me eerlijk gezegd nogal tegen. Het is weliswaar leuk om te lezen over onder meer het schrijversvak, culinaire hoogstandjes, een enigszins geheimzinnige pensiongast en vertrouwde personages, maar het verhaal kabbelt voort, zonder dat er echt veel gebeurt. En het einde werd voor mijn gevoel juist snel afgerond. De verwachtingen die ik kreeg na het lezen van de synopsis werden jammer genoeg niet waargemaakt.

Deze Regency-roman over het volgen van je hart laat zien dat niet alles in het leven gaat zoals je voor ogen hebt. Soms gaan verlangens niet in vervulling, maar is de toekomst zelfs beter dan waar je van droomde. Een historische romance waar meer uitgehaald had kunnen worden.

Meer recensies van Wonder van woorden