#Boekuiteigenkast #1

Yvie 11 september 2017 Hebban Recensent
Reread mei 2021:
Opgehoogd naar 3 sterren omdat de unieke elementen van het verhaal wel erg vermakelijk zijn. De minpunten blijven dat het al vroeg voorspelbaar is waardoor de twist totaal niet als verrassing komt en omdat er weinig van Assepoester in terug te vinden is, iets wat je wel verwacht als je achterflap leest.

Sept 2017:
#boekuiteigenkast - #1
Okay... Dit was zó anders dan ik me had voorgesteld! Ik had een Assepoester in een nieuw jasje met robot-elementen verwacht, maar buiten het bal heb ik echt nauwelijks iets van Assepoester meegekregen. Natuurlijk: de zussen waren aanwezig, evenals de stiefmoeder en de prins, maar ze zijn zóó door de maalmachine heengehaald, dat ik er persoonlijk het sprookje niet in herken. Buiten dan natuurlijk het bal. En het "glazen muiltje" (wat ik overigens wel geniaal gevonden vind in dit boek!)

Wat ik wel kreeg, was een totaal uniek verhaal! Voor mij was het allemaal echter net wat te futuristisch om echt mijn volledige aandacht vast te kunnen blijven houden en ook was de dikke rode draad al vroeg in het verhaal voorspelbaar. Hierdoor was de "twist" op het eind van het ena-laatste hoofdstuk dan ook een beetje suf.

Jammer, had me hier veel, veeeeel meer van voorgesteld en geef 'm 2,5*. Wel ben ik erg nieuwsgierig naar het vervolg, dus daar ga ik straks meteen maar in beginnen. Het is echt MEGA rotweer hier in Noorwegen, dus we hebben een ik-blijf-in-mn-hutje-dag ingelast. Het verhaal werd zo plotsklaps ineens afgekapt, dat het aan de ene kant nog totaal niet af was en aan de andere kant dus mijn nieuwsgierigheid wekt naar meer.. vond dit echt geen vreselijk boek ofzo, maar denk dat mijn verwachtingen gewoon te hoog waren.

Meer recensies van Yvie