Pakte niet

Yvie 24 maart 2017 Hebban Recensent
Wat een onvoorstelbaar leven heeft deze jongen gehad zeg! Kleine Saroo, Sheru (wat Lion betekent in zijn moedertaal, vandaar de titel) gaat met zijn broer op pad, raakt hem kwijt, leeft een zwerversbestaan en via een boel narigheid komt hij uiteindelijk in Australië terecht. Als internet haar intrede maakt in de wereld, is dit voor Saroo een kans om op zoek te gaan naar zijn biologische familie. Prachtig om te lezen.

Helaas kon de manier van schrijven mij totaal niet boeien. Ik snap dat het zijn levensverhaal is en vanuit zijn herinneringen geschreven, maar voor mij als lezer was het soms wat te warrig en las ik een aantal keer hetzelfde. Haalt absoluut niet weg dat het verhaal zelf prachtig is. Ik denk dat ik de film eens ga bekijken, dat deze misschien meer indruk maakt. Want ondanks dat de schrijfstijl mij helaas niet pakte, is het wel een verhaal wat mijn interesse heeft. 2,5*

Meer recensies van Yvie