Een grote teleurstelling

Yvonne 02 augustus 2019
Het verhaal gaat over 2 zussen, Kine en Nico. Ze wonen bij hun moeder die alcoholist is. Ze proberen ieder op hun eigen manier te overleven. Kine pakt haar kansen en heeft een opgeruimd karakter. Nico daarentegen is somber en geobsedeerd door rampen. Ze is wat dat betreft een lopende encyclopedie. Door deze fascinatie voor rampen durft ze niets te ondernemen in haar leven.

Mirthe van Doornik (36) putte uit haar eigen jeugd met een alcoholische moeder. Het verhaal bestrijkt een periode van 1997 tot 2014. De zussen beschrijven om beurten een periode. Zo leren we de zussen goed kennen. Door de schrijfstijl kreeg ik geen warme gevoelens voor Kine en Nico. Het bleef voor mij afstandelijk. Ik heb ontzettende moeite gehad om in het boek te komen en het uit te lezen. Het is jammer dat ik geen halve sterren kan geven daarom heb ik het naar boven afgerond.

Meer recensies van Yvonne