Thuiskomst een feelgood roman

Yvonne 24 januari 2024
Vlak voor het overlijden van de vader van de Tsjechisch-Nederlandse Nadja vertelt hij waar brieven van haar ouders liggen. De vader wil niet dat de brieven in handen van zijn tweede vrouw, de stiefmoeder van Nadja komen. Nadja vindt tussen de brieven een kaart van familie die op het eiland Trellingerland woont. Nadja is niet meer welkom bij haar stiefmoeder en gaat naar Trellingerland waar ze met open armen door Klaas en Hetty wordt ontvangen. Ze vindt werk, een huis en de liefde bij houtwerker Barthold. Gaat ze ook de zus van haar overleden moeder in Tsjechië vinden?

Reina Crispijn is een Nederlandse schrijfster van feelgood boeken. onder haar eigen naam, Reina Bakker, schrijft ze jeugdboeken. Ze schrijft ook samen met haar zus Margreet boeken.

Thuiskomst is het derde deel in de Trellingerland serie. Het is een standalone, maar ik adviseer om deel 1 Eilandliefde en deel 2 Droomplek ook te lezen.De cover van Thuiskomst is ingetogener qua kleur dan van de eerste twee delen. Ik heb het boek via een leesclub van Hebban gelezen, het was me waarschijnlijk in de boekwinkel door de zachte kleuren niet opgevallen. De schrijfstijl van Reina Crispijn is eenvoudig, geen moeilijke woorden, geen lange zinnen en hoofdstukken. Reina schrijft beeldend, tijdens het lezen kreeg ik een eilandgevoel. Er zit weinig diepgang in het verhaal, alles ging van een leien dakje. Toch is het een fijn boek om te lezen, en geeft het een paar uur leesplezier.

Meer recensies van Yvonne