Verrassend

Yvonne 02 augustus 2019
Het verhaal wordt door 3 personen verteld, die alle drie iets met Natan Z. te maken hebben.
Reinier de Graaf, zijn advocaat, die alles probeert om Natan Z. vrij te krijgen en hoopt daardoor een beroemde advocaat te worden.
Hannah, de vrouw van Reinier, een thrillerschrijfster met een writer's block, die in een afgelegen landhuis in Frankrijk met een nieuw boek bezig is.
Dit boek gaat over Natan Z.
Suus de Bruyn die als therapeute gaat werken op de afdeling van Natan Z. in de TBS-kliniek.
Natan Z. heeft 8 jonge moeders vermoordt en zit daarom in een TBS-kliniek.
Het begint met een spannende proloog in 2002, Suus leert dan Natan Z. kennen als vriend van haar moeder.
15 jaar later kan ze haar plan uitvoeren om wraak te nemen op Natan Z.
Lukt dit?
Je leest dit in korte hoofdstukken vanuit de verschillende personen.
De hoofdstukken die Hannah over Natan schrijft geven je inzicht hoe een kind zich kan ontwikkelen tot een seriemoordenaar.

Arjan Alberts heeft een fijne schrijfstijl, het boek leest vlot.
Natan Z. is het debuut van hem, hij heeft tot 2017 als jurist bij het Ministerie van Justitie gewerkt.
Daarna is hij een eigen juridisch adviesbureau begonnen om meer tijd te hebben voor schrijven.
Het boek is gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen en is momenteel erg actueel door de zaak rondom Michael P., de vermoedelijke verkrachter en moordenaar van Anne Faber.
Ik wilde het boek graag lezen om een inkijk te krijgen in het reilen en zeilen van een TBS-kliniek.
Ik woon op 4 km afstand van de Oostvaarderskliniek in Almere.

Meer recensies van Yvonne