Weer terug op Texel

Yvonne 10 augustus 2023
Sarah heeft een carriere in de zorg en ze wil iets anders.
Haar lust en haar leven is taarten bakken.
Ze trekt de stoute schoenen aan en gaat bij De kleine theetuin solliciteren.
Fleur, de eigenaresse van De kleine theetuin geeft Sarah een kans ook al heeft ze geen patisserie-opleiding gedaan.
Fleur moet door omstandigheden een stap terug doen en legt veel verantwoordelijkheid bij Sarah neer.
Lukt het Sarah om aan de hoge verwachtingen van Laura, een professionele patissier te voldoen.
Gelukkig is daar Cas.
Sarah vindt hem wel erg leuk maar durft ze Cas te vertrouwen.
Emma komt voor haar werk naar Texel en heeft in haar jeugd het nodige meegemaakt.
Ze heeft weinig vertrouwen in haar medemens.
Lukt het Koen, hoteleigenaar op het eiland, om haar hart te veroveren?

Dit is het derde deel van De kleine theetuin serie.
De eerste twee delen heb ik ook gelezen en ik ben een fan van de serie.
Dit komt misschien omdat ik Texel inmiddels goed ken.
Tijdens het lezen ben ik op Texel, ik zie het witte kerkje van Den Hoorn voor mij, ik loop door De Waal etc.
De cover van het boek past prima bij de vorige 2 delen.
Bij dit deel is de vuurtoren van Texel heel herkenbaar en de tekeningen van de gebakjes ontbreken ook deze keer niet.
Prima werk van Studio Jan de Boer.
In het derde deel kom je ook oude bekende tegen zoals opa Leen, Kyra en Rosa.
Dit deel is denk ik wel los te lezen maar het is leuker als je de eerste twee delen ook hebt gelezen.
Anne West heeft een fijne, beeldende schrijfstijl.
Geen moeilijke woorden en niet te lange hoofdstukken.
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er nog een vierde deel komt, daar kijk ik al naar uit.
Het is een heerlijk boek om in bv de vakantie (op Texel?) te lezen.

Meer recensies van Yvonne