Stervensgelukkig

Anita de Groot 16 augustus 2018
De titel is zeer opvallend aan dit boek en dat is ook de reden dat ik het oppakte en samen met de flaptekst "Het resultaat is een epistolaire roman voor onze huidige tijd die even pijnlijk eerlijk als hilarischis en die de vraag stelt: Hoe word je stervensgelukkig?" Voor Otilla is dat Thales daar word zij stervensgelukkig van maar daar heeft ze wel 380 bladzijdes voor nodig en wat wijsheden tot zij tot dat besef komt. Aan de ene kant vond ik het verhaal geweldig maar aan de andere kant de mailtjes de bonnetjes de brieven etc vond ik storend maar de wijsheden die er in stonden vond ik weer geweldig. Ik heb het boek niet in een keer gelezen maar elke dag 35 bladzijdes (en als het een mooi stuk was weer langer zeker op het end en je aan de stijl gewend was) Het lezen van stervensgelukkig was dan ook dubbel want het verhaal is echt wel leuk en goed maar het plakboekachtige vond ik dus niet leuk en dat maakte dat ik weinig leesplezier aan het boek heb gehad maar wel veel levenswijsheden rijker ben .Het is niet wat ik er van verwacht had maar wel de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Anita de Groot