Interessante en goed opgebouwde whydunnit

annannette 13 juni 2019
Al vanaf het moment dat ik de blurb van dit boek las, voelde ik een bepaalde aantrekkingskracht. Mijn nieuwsgierigheid was officieel gewekt. Ik was me er wel van bewust dat het boek ook zomaar een tegenvaller kon worden, maar dat wilde ik met heel veel liefde zelf ontdekken. Dus, toen ik dit boek als recensie-exemplaar ontving, was ik dan ook ongelooflijk blij! Niks leuker dan een boek krijgen waar je toch al benieuwd naar was.

En wat ben ik blij dat ik het boek heb kunnen en mogen lezen! Hoewel het niet zo spannend is als de achterflap doet vermoeden, daarvoor komt het echt gevaarlijke element van het verhaal te laat op gang en in het spel, heeft het boek me wel van het begin tot het einde geboeid. Ik wilde dolgraag verder lezen en zien hoe alle puzzelstukjes, die Charlie gedurende het verhaal verzamelt en die wij als lezer gedurende het verhaal krijgen, in elkaar zouden vallen.

Want hoewel het whodunnit gedeelte van het verhaal niet zo ijzersterk is, is het whathappened en het whydunnit gedeelte van het verhaal dat wel. Klehfoth heeft heel veel aandacht besteed aan het bouwen van de wereld waarin dit verhaal zich afspeelt, de wereld van de rijke snobs en de geheime clubjes, en er is veel tijd besteed aan het vormen van de verschillende personages. Door het gebruik van meerdere perspectieven, die van Charlie, Allistair en Grace, krijgen we een ongelooflijk goed beeld van de emotionele ontwikkeling van alle karakters en hun complexiteit.

Door de vlotte schrijfstijl en de goed gelukte dialogen leest het verhaal daarnaast ongelooflijk lekker weg. En naar mate het verhaal vordert wil je ook alleen maar sneller en sneller en sneller gaan lezen. Als aan het einde van het verhaal het hele plot ook nog een hele toffe moraal meekrijgt, ben ik definitief verkocht!

Meer recensies van annannette