Openbaringen binnen een gezin

Elbert Grift 19 augustus 2014
In het snikhete Engeland verdwijnt een man, vader van een gezin met 3 kinderen, de kinderden die allang zijn uitgevlogen en ieder hun eigen leven leiden met hun eigen verhaal.

Michael Francis, is de zoon en de oudste, is getrouwd (niet gelukkig) en heeft 2 kinderen, Monica is bezig met een 2e relatie, woont in een klein engels gehucht en is kinderloos en zal dat ook blijven, Aoife is de losgeslagene, woont in New York en heeft een relatie met Gabe, een man zonder verblijfsvergunning.

Ze besluiten allemaal naar hun moeder te komen als ze op de hoogte zijn van de verdwijning van hun vader en gaan helpen zoeken of in ieder geval proberen steun te geven, maar hun levens wijken zo uiteen dat het nog wel eens tot discussies leidt.

Uiteindelijk leidt de zoektocht naar Ierland, waar de roots van de familie ligt, en daar komen allen sluimerende verhalen van ieder tot een ontplooiing, met het meest bizarre verhaal van moeders zelf.

Een fantastische roman, wat mij betreft verdient het het predikaat: Topper!

Meer recensies van Elbert Grift