Gelovige Tom (as)

Elbert Grift 17 juni 2019
Adron Yates heeft een vervelende jeugd gehad, dat is veroorzaakt door zijn vader die geen zelfkennis heeft en flopt als toneelacteur na zijn baan te hebben opgegeven, hij komt in een neerwaartse spiraal en uiteindelijk eindigt het in een afgrijselijk familiedrama.
De moeder van Adron besluit dat hij voor het priesterschap moet gaan en zo geschiede, op de de priesterschool ontmoet hij Tom Cardle waarmee hij bevriend raakt.
Zijn leven gaat verder en Adron wordt als priester tot aller tevredenheid leraar op een middelbare school, maar op een gegeven moment wordt hij ontboden bij de aartsbisschop die hem mededeelt dat hij de parochie moet overnemen van Tom, het waarom is duidelijk, maar Adron hecht er te weinig waarde aan.
Ik heb niets met godsdienst maar voor mijn gevoel moest ik eens iets lezen van John Boyne en ik heb toevallig dit boek van de bieb meegenomen en wat ben ik daar blij om, wat een geweldig goed boek vind ik dit, John presteert het om door het drama verhaal heen allerlei actuele onderwerpen aan te roeren en het raakt een gevoelige snaar maar de beste boodschap is toch voor de lezers zelf: Hoe u voor generaliseren van bepaalde groepen, want dat gebeurt dagelijks.

Meer recensies van Elbert Grift