Een wezen jaagt familie stuipen op het lijf

Elbert Grift 25 mei 2014
Een gezin vlucht al jaren voor iets of iemand die hun al sinds de 19e eeuw achtervolgd.

Het verhaal vindt zijn oorsprong in Hongarije, waar een niet ingeloste liefde het beginschot is voor wraak, de man die zint op wraak wordt Jakab genoemd.
Het lastige in het opsporen van dit wezen is dat het-hij zich kan transformeren in elke gedaante die hij wil, en op die manier alles bereikt wat hij bereiken wil. op zoek naar zijn ultieme doel, zijn niet beantwoorde liefde als nog zien ingelost te worden.

Als ik het voorgaande teruglees, merk ik dat het nogal vaag is, en het moet me van het hart, het hele boek is vaag, neigend naar horror, waar ik helemaal niks mee heb.
Dat ik het toch uitgelezen heb ligt in dit geval aan de schrijverskwaliteiten van Stephen Lloyd Jones, die zijn kwaliteiten beter kan botvieren op ander soort boeken, want dat hij schrijven kan dat kan staat buiten kijf..

Maar dit boek vond ik niet veel soeps qua verhaal.

Meer recensies van Elbert Grift