Recensie Het derde huwelijk

Elbert Grift 02 september 2012
Maarten is een 50-jarige homofiele weduwnaar die was getrouwd met Gaetan, hij leidt een uitzichtloos bestaan als er iemand komt met een nogal vreemd voorstel komt, waar hij uiteindelijk op ingaat.

Hij moet een huwelijk aangaan met de Afrikaanse Tamara zodat ze in Belgie kan blijven, na verloop van tijd zullen ze dan weer uit elkaar gaan en kan ze zich vervoegen bij de verliefde vanDessel die een nogal dubieus bestaan leeft, vanDessel betaalt Maarten daar flink voor.
De vraag is natuurlijk loopt het inderdaad zo, zoals het in de planning bedoeld was.

Ik had nooit eerder een boek van Tom Lanoye gelezen, en dit exemplaar heeft me echt positief verrast, je weet dat er wat gaat gebeuren, maar in welke hoek je het moet zoeken blijft lang onduidelijk, hij schrijft met veel humor en heeft een vlotte schrijfstijl, ik heb er van genoten.

Meer recensies van Elbert Grift